[Hjemme] [Inspirasjon] [Tips og gjenbruk] [Smakfulle oppskrifter] [Konkurranser]

tirsdag 18. oktober 2011

The beginning

Det er når du flytter at sannheten om deg sakte trer fram. Dette er bloggen og meg, litt sånn diskret, mitt hjem og mitt liv som hamster (og administrerende prosjektleder i Casa Di familyLuna).

Fra leilighet til rekkehus med hage - takk og lov for at det gikk den veien, og ikke motsatt. I så fall måtte jeg revurdert hamstertilværelsen. Det kunne fort blitt traurig. Mye bedre med plass til litt mer kreativ utfoldelse. Slikt gikk ikke alltid an i 3-romsen. Eller dvs... jeg brukte det i hvert fall som unnskyldning hver gang jeg gikk lei et påbegynt prosjekt (som ikke lot seg fullføre av ulike grunner, som for eksempel mangel på kreativt spillerom).

Kreativittet, hva er det? Noen tanker og idéer som vokser fram i hodet, men som ikke alltid finner veien videre mot fysiske materialer. Sortering. Det er det som skal til nå. En ting av gangen. Tunga rett i munnen for en gangs skyld. Være kreativ, la det spire og gro prosjekter veggimellom her - og for guds skyld la det springe ut!

Må_bare_få ryddet unna drøssevis med bananesker, søppelsekker og bokser med krimskrams først. Det er stier rundt her nå. Vi har stier i det nye krypinnet vårt. Vi er omringa av dårlig samvittighet, utålmodig latskap og hamstereffekt. Det er egentlig bare én ting å gjøre, foruten å kikke i matskapet igjen etter litt sjokolade, lage seg en god kopp te til og slenge beina på det vaklevorne midlertidige sofabordet: og dra av seg overflødige og irriterende varme klær, ta seg selv i nakkeskinnet og face alvoret. For hvem vet - kanskje går det som en lek?

Nå har vi bodd her 1,5 uke. En del esker er tatt, de er det. Men det er mye igjen. Masse. Mer. O´boy. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar