[Hjemme] [Inspirasjon] [Tips og gjenbruk] [Smakfulle oppskrifter] [Konkurranser]

mandag 13. februar 2012

Setter en strek over jula

I morra er det Valentines day... og jeg innser at denne bloggen ikke har fått så mye kjærlighet på en stund... sånn ca på fire måneder :o

Det er derfor strengt tatt på tide å starte opp igjen med blanke ark og malepensler til. Savna deg, Bloggen (selv om du ikke rakk å bli så gammel før jeg bytta deg ut med annet tidsfordriv, kremt. Skakke gjenta seg.)

Og siden vi går mot vår og er så amorøse om dagen, eller snart i hvert fall (?), så kan vi jo varme opp til den oppskrytte Kjærlighetsdagen, med å slenge ut litt rødt interiør her. Antageligvis det eneste du kommer til å se av det røde her. Jeg er nemlig ikke så begeistra for denne fargen. Nå skal det riktig nok nevnes at jeg hadde en rød/blå/sort kombinert fase for en del år sia, men jeg får fnatt når jeg ser de røde, store fløyelsputene i kjeller´n nå. Rødt blir litt for strengt, altoppslukende og sjefete etter min smak. Så heldigvis er jula forbi.

Den var jo fin da, jula. Og det er jo en fin tid for interiørbloggere, noen i hvert fall. Da er det fritt fram for nisser, røde detaljer og alskens duppeditter som roper SE PÅ MEG SE PÅ MEG! ... Kan bli litt for mye av det gode. Gikk mest av grått, hvitt og brunt her i gården. Men siden sambo er en julens mann, så ble drømmen min om et fantastisk flott sølvhvitt tre med brune innslag (søte, nostalgiske trebamser), slakta momentant. Sambo var allerede ute og shoppa lilla og røde julekuler i oktober, han. Eller var det september? I hvert fall var det halv pris da serru. (Ja, mannfolk kan de også...) Så han fikk det som han vil, og jeg må jo innrømme at treet ble riktig så fint og staselig. Og ikke minst var det stas å se hvor mye han koste seg med å pynte treet lille julaften. Litt festlig var det også da ledningene til alle lysene skulle re-puslespilliseres ;-)

Her skal nevnes at mine søte bamser ikke er kommet opp. Ei heller de fine fuglene som vi... fikk på julaften faktisk. Og de lilla kulene til sambo (neida, ikke de mellom beina) synes ikke så godt her i det hele tatt, hihi ;-)

Og siden vi først er inne på julevisa, så kan jeg slenge med juletreet til mamsen og papsen (liggende sølvgirlander) Ble nemlig to julaftener i fjor, juhu!


Sånn. Lei av jul nå? Ikke? ok. Et lite bilde som viser at det var litt jul i stua og spisestua også, da.


Greit, da var jula overstått, fri og bevare meg vel. Også alt på kun ETT innlegg a gitt. Ny rekord?

Da gir jeg stafettpinnen videre til vinterens dvalemåned, februar... Kan love en del bilder framover (som ikke innebærer så mye av det svunne, men det aktuelle ;)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar