[Hjemme] [Inspirasjon] [Tips og gjenbruk] [Smakfulle oppskrifter] [Konkurranser]

lørdag 22. oktober 2011

Kjipe detaljer

... på grunn av slumsete eiere.

Nydelig hjemmelaga lasagne, meeeen... så kom det en dustete flekk fra intet og tvang sambo og meg til å stoppe filmen, og finne fram Bio Tex sprayen. (Ok, så hadde jeg diskret henta et vått kopphåndkle som jeg gnukka forsiktig med på flekken bak en pute, men så lurte han på hva som foregikk). "Ooops, ser man det, bare en liten flekk altså, no worries :D"

* :-/  *

Ok, ok, får vel hente noe å fjerne det med daaah, makan... Så jeg sprayer på med Mr Bio og gnukker for harde livet, fram og tilbake, opp og ned. Hjelper det? Nuvel, tja... sånne lasagneflekker er noen hardhausinger skal sies! (Men jeg fikk bort mesteparten til slutt *S*) Det er_nesten_ikke spor etter middagsspising der engang.

Synderen
Flekken etter skrubb
Men DET er så klart ulempen med lys sofa kombinert med helgekos. Og jeg må bare si at jeg FATTER IKKE hvordan noen kan ha en helt hvit sofa?Anyone? Hva er hemmeligheten bak den rene fasaden? Vi har hatt den nye sofaen i 2,5 dager og det er allerede menneskespor i den. Og dette er sikkert bare begynnelsen ;) Og jeg må si at det ikke frister så veldig å dra av trekket på sofaen for å slenge det i vaskemaskinen hver gang det kommer en flekk her. Min erfaring med trekkvask er at trekkene kymper enten man vil det eller ei. Det blir et svare strev med å få det på plass igjen - og da med beste utfall av at sofaen ser ut som en sprengt pungrotte. Jaja. nå skal man ikke ta sorgene på forskudd her heller ;-) 

NÅ skal jeg derimot kikke etter litt inspirasjon på nettet - nærmere spesifisert the master bedroom. Har en høne å plukke med det rommet, nemlig. Vi har ikke engang flytta inn der, bor foreløbig på gjesterommet :P PUR latskap, intet annet, hehe. Blitt så godt vant til å bare slenge fra seg klærne rett ned på gulvet der, og ignorere den tomme store senga på soverommet vårt, som for øyeblikket er omringa av noen esker. Ikke mange, men noen få. Dóg mange nok til at de skaper konflikt på den ikke-eksisterende prioriteringslista.

Med ønsker om en fantastisk søndag til dere, med og uten flekker! :)

Ytterligere skrubb. Sier meg fornøyd med jobben.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar